Дисципліна: «Акушерство, гінекологія і штучне осіменіння с/г тварин»
Спеціальність: «Ветеринарна медицина»
Навчально-методична карта (план) заняття № 3
Тема заняття : Рододопомога тваринам при нормальних родах.
Мета заняття:
Навчальна: навчити визначати особливості перебігу родів та післяродового періоду у свійських тварин, ознайомити студентів з технікою родової допомоги при нормальних родах.
Розвиваюча: а) формування і розвиток у студентів позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності, творчої ініціативи й активності;
б)стимулювання нових якісних змін у інтелектуальному, емоіцйному, соціальному розвитку студентів.
Виховна: формування у студентів життєво необхідних якостей: старанності, відповідальності, ретельності, охайності, самостійності, працездатності, уважності, чесності.
Вид заняття: (тип заняття) навчальна практика.
Методи навчання: демонстрація, спостереження, практичні вправи.
Місце проведення заняття: клініка технікуму ветеринарної медицини, МТФ ВСК «Колос»
Тривалість заняття: 6 годин
Міжпредметні зв’язки:
Предмети, що забезпечують: Анатомія і фізіологія сільськогосподарських тварин, хірургія ветеринарної медицини.
Предмети, що забезпечуються: Розведення сільськогосподарських тварин, годівля сільськогосподарських тварин, тваринництво.
Забезпеченість:
Наочні посібники: плакати, живі сільськогосподарські тварини
Обладнання і матеріали: Інструктивно-технологічна карта, тази самок с.г.тварин, консервовані плоди, акушерський фантом, схеми розміщення плода під час родів, чучела плодів, акушерські мотузки, петлепровідники, крючки, акушерські гачки, спецодяг, для родової допомоги, 5% спиртовий розчин йоду, вазелін, мило, рушники, антисептичні препарати, утеротонічні засоби.
Навчальні місця (для практ. занять, лабор.робіт) Ветеринарна клініка 5 роб. місць.
Література основна: Яблонський В.А. Практичне акушерство, гінекологія та біотехнологія відтворення сільськогосподарських тварин з основами андрології. Київ „Мета” 2002. .
додаткова: Проценко М.Ю. ”Відтворення сільськогосподарських тварин”. Київ. Вища школа. 1994р.
Зміст та хід заняття
І.Організаційна частина
Перевірка присутності і готовності студентів до практики.
ІІ.Актуалізація опорних знань
Підготовка студентів до виконання роботи.
Повідомлення теми.
ІІІ.Вступний інструктаж
Інструктаж з охорони праці на робочому місці (з наступною реєстрацією у журналі) по плану:
- правила особистої гігієни при роботі з с/г тваринами, приладами;
- правила підходу до сільськогосподарських тварин.
Організація групи:
- поділ на ланки, розміщення ланок на робочих місцях.
- роздача завдань, методичної літератури.
- вступний інструктаж до роботи на кожному робочому місці.
Завдання для самостійної роботи.
Завдання
1. Вивчити передвісники родів у тварин.
2. Ознайомитися з родильним відділеням МТФ 1 ВСК «Колос» та свиноферми.
3. Ознайомитися з метою проведення нормальних родів у корів.
4. Ознайомитися з доглядом за тваринами у перші дні після родів.
ІУ.Поточний інструктаж.
Самостійна робота студентів в ланках під контролем і за допомогою викладача.
Зміст і методичні вказівки:
Спочатку викладач пояснює студентам про план заняття, розділяє на ланки і дає кожній завдання. Після цього за допомогою схем, планів, плодів, фантомів, студенти вивчають передвісники родів, будову родових шляхів, анатомо-топографічні взаємовідношення плода і родових шляхів, особливості надання акушерської допомоги під час патологічних родів і оволодівають методами надання акушерської допомоги при нормальних і патологічних родах, технікою приймання плода та вивчають особливості зрілого плода. Під час виїздного заняття в господарство ознайомлюються з родильним відділеням, порядком його роботи, вивчають на наявних тваринах перебіг післяродового періоду, особливості утримання і догляду новонароджених і роділь, порядок знищення посліду.
У.Узагальнення та систематизаія навчального матеріалу
1. Які основні причини родів?
2. Які ознаки є передвісниками родів?
3. Які стадії виділяють у процесі родів?
4. Якими є основні правила надання рододопомоги?
5. Які особливості перебігу родів у тварин?
6. Які правила переводу тварин в родильне приміщення?
УІ.Підведення підсумків практичного заняття.
- Перевірка якості завдань
- Оголошення та мотивування оцінок за роботу.
- Відзначення кращих студентів.
- Перелік основних недоліків у роботі та шляхи їх усунення.
УІІ.Домашнє завдання.
Повторити матеріал з використанням посібника Яблонський В.А. (практикум)
Дооформити щоденник.
Заключна бесіда та прибирання робочих місць.
Викладач Гордієнко В.П.