Дисципліна: «Акушерство, гінекологія і штучне осіменіння с/г тварин»
Спеціальність: 5.11010101 «Ветеринарна медицина»
Навчально-методична карта (план) заняття № 11
Тема заняття : Діагностика і лікування тварин з гінекологічними захворюваннями.
Мета заняття:
Навчальна: ознайомити студентів з основними методами діагностики гінекологічних хвороб, лікувальними процедурами при хворобах піхви і матки; сприяти засвоєнню внутрішньоматкового введення лікарських препаратів: розчинів, емульсій, лініментів, мазей, свічок, паличок.
Розвиваюча: а) формувати і розвивати у студентів позитивні мотиви навчально-пізнавальної діяльності, творчу ініціативу й активність;
б)стимулювати нові якісні зміни в інтелектуальному, емоційному, соціальному розвитку студентів.
Виховна: формувати у студентів життєво необхідні якості: старанність, відповідальність, ретельність, охайність, самостійність, працездатність, уважність, чесність.
Вид заняття: (тип заняття) навчальна практика.
Методи навчання: демонстрація, спостереження, практичні вправи.
Місце проведення заняття: клініка технікуму ветеринарної медицини, МТФ ВСК «Колос»
Тривалість заняття: 6 годин
Міжпредметні зв’язки:
Предмети, що забезпечують: Анатомія і фізіологія сільськогосподарських тварин, хірургія ветеринарної медицини.
Предмети, що забезпечуються: Розведення сільськогосподарських тварин, годівля сільськогосподарських тварин, тваринництво.
Забезпеченість:
Наочні посібники: плакати, живі сільськогосподарські тварини
Обладнання і матеріали: інструктивно-технологічна карта, тварини, медикаменти, гінекологчні рукавиці, вата, спирт, рушники, мило, відра, тепла вода.
Технічні засоби навчання:
Навчальні місця (для практ. занять,лабор.робіт) Ветеринарна клініка 5 роб. місць.
Література основна: Яблонський В.А. Практичне акушерство, гінекологія та біотехнологія відтворення сільськогосподарських тварин з основами андрології. Київ „Мета” 2002.
додаткова: Проценко М.Ю. ”Відтворення сільськогосподарських тварин”. Київ. Вища школа. 1994р.
Зміст та хід заняття
І. Організаційна частина
Перевірка присутності і готовності студентів до практики
ІІ. Актуалізація опорних знань
Підготовка студентів до виконання роботи.
Повідомлення теми.
ІІІ. Вступний інструктаж
Інструктаж з охорони праці на робочому місці (з наступною реєстрацією у журналі) по плану:
1. правила особистої гігієни при роботі з сільськогосподарських тваринами,приладам;
2. правила підходу до сільськогосподарських тварин.
Організація групи:
- Поділ на ланки, розміщення ланок на робочих місцях.
- Видача завдань, методичної літератури.
- Вступний інструктаж роботи на кожному робочому місці.
Завдання для самостійної роботи.
Завдання
1. Провести лікування хворих тварин на вестибуліт і вагініт.
2. Провести лікування хворих тварин з діагнозом ендометрит.
ІУ. Поточний інструктаж
Самостійна робота студентів під контролем і за допомогою викладача.
Зміст і методичні вказівки:
Спочатку викладач пояснює студентам мету заняття. Дає кожній ланці завдання, потім ланки міняються завданнями.
У. Узагальнення та систематизаія навчального матеріалу
1. Які гінекологічні хвороби найчастіше зустрічаються у самок?
2. Яке лікування застосовують при вестибуловагініті у корів?
3. Які хвороби матки зустрічаються у корів?
4. Яке лікування призначають при ендометриті у корів?
5. Як проводять введення лікарських препаратів внутрішньоматково?
УІ. Підведення підсумків практичного заняття
Бесіда, метод аналізу,синтезу.
- Перевірка якості завдань
- Оголошення та мотивування оцінок за роботу.
- Відзначення кращих студентів.
- Перелік основних недоліків у роботі та шляхи їх усунення.
УІІ. Домашнє завдання
Повторити матеріал з використанням посібника Яблонський В.А. (практикум).
Дооформити щоденник.
Заключна бесіда та прибирання робочих місць.
Викладач Гордієнко В.П.