Дисципліна: «Акушерство, гінекологія і штучне осіменіння с/г тварин»

Спеціальність: 5.11010101 «Ветеринарна медицина»

Навчально-методична   карта  (план)  заняття № 8

 

Тема  заняття : Захворювання молочної залози.

Мета    заняття:

Навчальна: навчити студентів класифікувати клінічні і субклінічні мастити, збирати анамнез, проводити огляд і пальпацію молочної залози, правильно ставити діагноз і призначати лікування при маститах.

Розвиваюча: а) формувати  і  розвивати  у  студентів позитивних  мотивів  навчально-пізнавальної  діяльності, творчої  ініціативи  й  активності;

б)стимулювати нові  якісні  зміни  в  інтелектуальному,  емоційному,  соціальному  розвитку  студентів.

Виховна:  формувати  у  студентів  життєво  необхідні  якості: старанність, відповідальність, ретельність, охайність, самостійність, працездатність, уважність, чесність.

Вид  заняття: (тип  заняття) навчальна практика.

Методи навчання: демонстрація, спостереження, практичні вправи.

Місце проведення заняття: клініка технікуму ветеринарної медицини, МТФ ВСК «Колос»

Тривалість заняття: 6 годин

Міжпредметні зв’язки:

Предмети, що  забезпечують: Анатомія і  фізіологія  сільськогосподарських  тварин, хірургія ветеринарної медицини.

Предмети, що забезпечуються: Розведення сільськогосподарських  тварин, годівля, сільськогосподарських  тварин, тваринництво.

Забезпеченість:

Наочні  посібники: плакати, живі  сільськогосподарські тварини

Обладнання  і матеріали: Інструктивно-технологічна  карта. Хворі тварини, лікарські речовини, ветеринарні інструменти, ножиці, вата, 5%настойка йоду, шприц Жане, голки, молочні катетери, 2% розчин соди, мастицид, 0.5% розчин новокаїну, окситоцин, пітуітрин, антибіотики, мазі: іхтіолова, саліцілова, вазелін, грілка з льодом, халати, мило, рушник.

Технічні засоби навчання: відеофільм «Мастити у корів».

Навчальні місця (для  практ. занять, лабор.робіт) ветклініка 5 роб. місць.

Література основна: Яблонський В.А. Практичне акушерство, гінекологія та біотехнологія  відтворення  сільськогосподарських тварин з основами андрології. Київ „Мета” 2002.

Додаткова: Проценко М.Ю. ”Відтворення  сільськогосподарських  тварин”. Київ. Вища  школа. 1994р.

Зміст  та  хід  заняття

І. Організаційна  частина

 Перевірка  присутності  і готовності студентів  до  практики

ІІ. Актуалізація  опорних  знань

Підготовка  студентів  до  виконання  роботи.

Повідомлення  теми.

ІІІ. Вступний інструктаж

Інструктаж  з  охорони  праці  на  робочому  місці (з  наступною  реєстрацією  у  журналі) по плану:

1.     правила  особистої  гігієни при  роботі з  сільськогосподарськими тваринами, приладами;

2.     правила  підходу  до  сільськогосподарських тварин.

Організація  групи:

Поділ  на ланки, розміщення  ланок  на  робочих місцях.

Видача  завдань, методичної  літератури.

Вступний  інструктаж  роботи  на  кожному  робочому  місці.

Завдання  для  самостійної роботи.

Завдання

1.     Зібрати анамнез при хворобах молочної залози.

2.     Клінічне дослідження молочної залози.

3.     Виконання лікувальних процедур при різних формах маститів.

4.     Теплові процедури при маститах.

5.     Новокаїнова блокада по Логвінову.

6.     Введення лікарських речовин в молочну залозу.

ІУ. Поточний інструктаж

Самостійна  робота  студентів ланками під  контролем  і  за  допомогою  викладача.

Зміст  і  методичні  вказівки

    Спочатку  викладач  пояснює  студентам зміст заняття та розподіл обов’язків між студентами, вони самостійно оглядають тварин господарства, звертаючи увагу на стан у них молочної залозиЮ виявляють тварин з підозрою на захворювання, збирають анамнез, досліджують цих тварин, визначають у них стан молочної залози, якість здоюваного молока чи секрету, ставлять діагноз і під керівництвом викладача проводять лікування.

У. Узагальнення та систематизаія   навчального  матеріалу

1.     Який порядок збирання анамнезу при захворюванні на мастити?

2.     Що включає клінічне дослідження вимені у корів?

3.     Яка техніка проведення новокаїнової блокади по Логвинову?

4.     Як лікують мастити: серозний, катарально-гнійний, геморагічний у корів.

УІ. Підведення  підсумків практичного заняття

Бесіда, метод  аналізу,синтезу.

- Перевірка  якості завдань

- Оголошення  та  мотивування  оцінок  за роботу.

- Відзначення  кращих студентів.

- Перелік  основних  недоліків у  роботі  та  шляхи їх усунення.

 

УІІ. Домашнє  завдання

Повторити  матеріал  з  використанням посібника Яблонський В.А. (практикум).

Дооформити щоденник.

Заключна  бесіда  та  прибирання  робочих  місць.

                                                            

Викладач                              Гордієнко В.П.